Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/11320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPonce Jarrín, Juan-
dc.creatorCarrasco, Fernando-
dc.date2016-11-
dc.date.accessioned2017-05-03T19:19:56Z-
dc.date.available2017-05-03T19:19:56Z-
dc.identifier.citationPonce Jarrín, Juan y Fernando Carrasco. 2016. Acceso y equidad a la educación superior y posgrado en el Ecuador, un enfoque descriptivo (Artículos) o Access and equity to higher education and posgrade in Ecuador, a descriptive approach. Mundos Plurales. Revista Latinoamericana de Política y Acción Pública, 3(2):9-22.es_ES
dc.identifier.issn1390-9193-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10469/11320-
dc.descriptionSe analiza el acceso a la educación superior en el Ecuador con un enfoque de equidad donde se muestra en términos descriptivos la relación con la pobreza y, aunque no se considera el tema de la calidad de la educación, todos, de los muchos estudios realizados y teorías, plantean una fuerte sinergia educación-pobreza. Es por eso el interés de este análisis a través de indicadores de cobertura de educación y niveles de consumo. El enfoque teórico de Sen es usado para analizar la desigualdad en el acceso a la educación superior como una medida relevante de inequidad.es_ES
dc.descriptionThis paper analyses access to higher Education by using an equity approach and describing its relationship with poverty. Although the quality of education is not taken into account, the research, as many studies and theories do, highlights a strong education-poverty synergy. Into regard the study analyzes the relationship between educations’ indicators and consumption levels. The theoretical approach of Amartya Sen leads us to analyze inequality in access to superior education as a relevant measure of inequality.es_ES
dc.formatp. 9-22es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherQuito, Ecuador : Flacso Ecuadores_ES
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectENSEÑANZA SUPERIORes_ES
dc.subjectCURSO POSTUNIVERSITARIOes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectECUADORes_ES
dc.subjectDERECHO A LA EDUCACIÓNes_ES
dc.subjectPOBREZAes_ES
dc.titleAcceso y equidad a la educación superior y posgrado en el Ecuador, un enfoque descriptivo.es_ES
dc.title.alternativeAccess and equity to higher education and posgrade in Ecuador, a descriptive approaches_ES
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoes_ES
Appears in Collections:Mundos Plurales, vol. 003 - No. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-MP3(2)-02-Ponce.pdfArtículo - revista656,43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons