Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/16710
Type: Artículo
Title: Educación popular: una alternativa en la resolución de conflictos socioambientales
Other Titles: Popular education: an alternative for the development of human capacities in the resolution of socioenvironmental conflicts
Authors: Peña Palma, Carol
Terán Serna, José
Gil Torres, Ángel
Tafur Osorio, Marly
Issue: Jan-2021
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-1249
e-ISSN: 1390-8065
Citation: Peña Palma, Carol, José Terán Serna, Ángel Gil Torres y Marly Tafur Osorio. 2021. Educación popular: una alternativa en la resolución de conflictos socioambientales o Popular education: an alternative for the development of human capacities in the resolution of socioenvironmental conflicts. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 69/25(1): 99-119.
Keywords: CAPACIDADES HUMANAS
COMUNIDAD
CONFLICTOS SOCIOAMBIENTALES
DIÁLOGO PARTICIPATIVO
EDUCACIÓN POPULAR
PROCESOS PARTICIPATIVOS
Format: p. 99-119
Description: El objetivo de este artículo es socializar la primera fase del proyecto “Educación Popular Ambiental para el fortalecimiento de capacidades humanas en la vereda El Neme”, como una forma de agencia para dirimir conflictos socioambientales y territoriales en el marco metodológico de la investigación acción participativa. A partir de los postulados teóricos de la educación popular, se construye una escuela popular ambiental entre universidad y comunidad.
This article aims to disseminate the results of the first stage of the project “Popular environmental education for the strengthening of human capacities in the El Neme village”. The project seeks to facilitate the resolution of socio-environmental and local conflicts within the methodological framework provided by participative action research approaches. Using popular education theory as a point of departure, a popular environmental school is collaboratively built by the university and the local community.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/16710
Appears in Collections:Revista Íconos No. 69, ene. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-Ic69-06-Pena.pdfArtículo - revista600,37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons