Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/17067
Type: Artículo
Title: Educación ambiental en el proyecto de reintroducción del Guacamayo Verde Mayor (Ara ambiguus) en Ecuador
Other Titles: Environmental education towards the Great Green Macaw (Ara ambiguus) reintroduction project in Ecuador
Authors: Montenegro Pazmiño, Eliana
Delgado, Byron
León, José
Issue: Sep-2020
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-6631
e-ISSN: 1390-6631
Citation: Montenegro Pazmiño, Eliana, Byron Delgado y José León. 2020. Educación ambiental en el proyecto de reintroducción del Guacamayo Verde Mayor (Ara ambiguus) en Ecuador o Environmental education towards the Great Green Macaw (Ara ambiguus) reintroduction project in Ecuador. Letras Verdes. Revista Latinoamericana de Estudios Socioambientales Flacso - Ecuador, 28:144-162.
Keywords: CONSERVACIÓN DE LA NATURALEZA
EDUCACIÓN AMBIENTAL
ESPECIES EN PELIGRO DE EXTINCIÓN
REINTRODUCCIÓN DE ESPECIES
Format: p. 144-162
Description: La reintroducción de una especie a su hábitat natural es un proceso a largo plazo, que involucra varios factores, ecológicos y sociales. Su éxito depende en gran medida de las relaciones que se establecen entre todos los actores involucrados, incluyendo a ONGs, autoridades y comunidades locales. La educación ambiental constituye una herramienta clave para generar vínculos entre las organizaciones, tanto públicas como privadas, y las comunidades locales. En este artículo presentamos un estudio de caso del proceso de educación ambiental en torno al proyecto de reintroducción del Guacamayo Verde Mayor en la reserva Ayampe, provincia de Manabí, Ecuador.
Species reintroductions are long-term processes that involve various ecological and social factors. The success of these types of projects depends largely on the relationships between all the stakeholders involved: NGO’s, authorities, local communities, among others. Environmental education is a key tool to create links between public or private organizations, and the local communities. In this paper, we present a study case of the environmental education process around the Great Green Macaw reintroduction project in the Ayampe community reserve, Manabí province, Ecuador.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/17067
Appears in Collections:Revista Letras Verdes No. 28, sept. 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-LV28-08-Montenegro.pdfArtículo - revista6,91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons