Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/17245
Type: Artículo
Title: Paulo Freire y José Gregorio Lemus, en un clamor subversivo en la educación venezolana
Other Titles: Paulo Freire and José Gregorio Lemus, in a subversive clamor in venezuelan education
Paulo Freire e José Gregorio Lemus, em um clamor subversivo na educação venezuelana
Authors: Lemus Maestre, José Gregorio
Issue: 2021
Publisher: Bolívar, Venezuela : UBV
ISSN: 22448314
Citation: Lemus Maestre, José Gregorio. 2021. Paulo Freire y José Gregorio Lemus, en un clamor subversivo en la educación venezolana o Paulo Freire and José Gregorio Lemus, in a subversive clamor in venezuelan education o Paulo Freire e José Gregorio Lemus, em um clamor subversivo na educação venezuelana. Orinoco Pensamiento y Praxis. Revista arbitrada de Investigación Social, Diversidad Cultural y Poder Popular (14): 113-140.
Keywords: SUBVERSIÓN
PENSAMIENTO DOCENTE
SENSIBILIDAD HUMANA
CONCIENCIAS CRÍTICAS
PAZ
Format: p. 113-140
Description: Desde la línea de investigación: Integración Comunitaria Decolonial, Pedagogía y Evaluación en la formación de profesionales docentes, se erige la investigación con el transmétodo rizomático transcomplejo la hermenéutica comprensiva, ecosófica y diatópica, con el objetivo complejo de analizar la subversión en el pensamiento docente, como instancia para nuevas realidades socio educativas en Venezuela, desde donde se asume una posición critica de un aspecto relevante de Paulo Freire en comunión con José Lemus: la subversión.
From the line of research: Decolonial Community Integration, Pedagogy and Evaluation in the training of teaching professionals, research is established with the transcomplex rhizomatic transmethod, comprehensive, ecosophic and diatopic hermeneutics, with the complex objective of analyzing subversion in teaching thinking, as an instance for new socio-educational realities in Venezuela, from where a critical position of a relevant aspect of Paulo Freire in communion with José Lemus is assumed: subversion.
A partir da linha de pesquisa: Integração Comunitária Decolonial, Pedagogia e Avaliação na formação de profissionais docentes, estabelece-se a pesquisa com o transmétodo transcomplex rizomático, hermenêutica compreensiva, ecosófica e diatópica, com o objetivo complexo de analisar a subversão no ensino do pensamento, como instância por novas realidades socioeducativas na Venezuela, de onde se assume uma posição crítica de um aspecto relevante de Paulo Freire em comunhão com José Lemus: a subversão.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/17245
Appears in Collections:Revista Orinoco Pensamiento y Praxis No. 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REXTN-OPYP14-05-Lemus.pdfArtículo - revista1,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons