Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/18250
Type: Artículo
Title: Los procesos comunicativos desde la perspectiva de los educadores en la era de la Cultura Digital
Other Titles: The communicative processes from the perspective of educators in the era of Digital Culture
Os processos comunicativos a partir da perspectiva dos educadores na era da Cultura Digital
Authors: Hevia Artime, Isabel
Rodriguez Hoyos, Carlos
Fueyo Gutiérrez, Aquilina
Issue: Jul-2019
Publisher: Quito, Ecuador : CIESPAL
ISSN: 1390-1079
e-ISSN: 1390-924X
Citation: Hevia Artime, Isabel, Carlos Rodriguez Hoyos y Aquilina Fueyo Gutiérrez. 2019. Los procesos comunicativos desde la perspectiva de los educadores en la era de la Cultura Digital o The communicative processes from the perspective of educators in the era of Digital Culture o Os processos comunicativos a partir da perspectiva dos educadores na era da Cultura Digital. Chasqui 140: 305-320.
Keywords: EDUCACIÓN
COMUNICACIÓN
EDUCOMUNICACIÓN
EDUCADORES
CULTURA DIGITAL
TECNOLOGÍA
Format: p. 305-320
Description: El proceso comunicativo que establecen los educadores con sus aprendices es esencial para el desarrollo efectivo del proceso de enseñanza y aprendizaje. En este artículo se presentan los resultados de una investigación cuantitativa que pretende conocer la percepción que tienen los profesionales de la educación en España acerca de los procesos comunicativos, poniéndolos en relación con su formación en medios de comunicación.
The communicative process that educators have with their students is essential for the effective development of the teaching and learning process. This article presents the results of a quantitative research that aims to understand the perception that educational professionals in Spain have of the communication processes.
O processo comunicativo que estabelece os educadores com seus aprendizes é essencial para o desenvolvimento do processo de ensino-aprendizagem. Este artigo apresenta os resultados de uma pesquisa quantitativa que pretende conhecer a percepção dos profissionais da educação, na Espanha, sobre os processos comunicativos, relacionando os mesmos com a formação em Meios de Comunicação que recebem os docentes.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/18250
Appears in Collections:Chasqui No. 140

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REXTN-Ch140-19-Hevia.pdfArtículo - revista1,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons