Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/18588
Type: | Artículo |
Title: | Juventudes rurales ante el monocultivo de maíz: el caso de Cuquío, Jalisco, México |
Other Titles: | Rural youth facing corn monoculture: an analysis from graduates of engineering in sustainable agricultural innovation |
Authors: | Sánchez Sánchez, David |
Issue: | Jun-2021 |
Publisher: | Quito, Ecuador : Flacso Ecuador |
ISSN: | 1390 5708 e-issn: 2602-8239 |
Citation: | Sánchez Sánchez, David. 2021. Juventudes rurales ante el monocultivo de maíz: el caso de Cuquío, Jalisco, México o Rural youth facing corn monoculture: an analysis from graduates of engineering in sustainable agricultural innovation. Eutopía. Revista de Desarrollo Económico Territorial, 19:77-96. |
Keywords: | CONDICIÓN JUVENIL RURAL INNOVACIÓN AGRÍCOLA JUVENTUDES RURALES MONOCULTIVO SUSTENTABILIDAD AGRICULTURA |
Format: | p. 77-96 |
Description: | A través del caso de las y los egresados de la Ingeniería en Innovación Agrícola en el municipio de Cuquío, Jalisco, México, este artículo explora las limitaciones y posibilidades de las y los jóvenes de incidir en el ámbito agrícola en el que habitan, el cual está dominado por lógicas agroindustriales que han promovido un supuesto desarrollo por medio del monocultivo de maíz. Through the case of the graduates of the Agricultural Innovation Engineering program in the municipality of Cuquío, Jalisco, Mexico, this article explores the limitations and possibilities of young people to influence the agricultural environment in which they live, which is dominated by agro-industrial logics that have promoted a supposed development through corn monoculture. |
Rights: | openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/18588 |
Appears in Collections: | Revista Eutopía No. 19, jun. 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-Eu19-05-Sanchez.pdf | Artículo - revista | 2,85 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License