Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/18597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCassol, Abel-
dc.creatorColpari Cruz, Otto-
dc.date2021-12-
dc.date.accessioned2022-09-09T01:13:14Z-
dc.date.available2022-09-09T01:13:14Z-
dc.identifier.citationCassol, Abel y Otto Colpari Cruz. 2021. Mercados como cultura: Los lazos sociales, crédito rural y ferias de alimentos o Markets as culture: Social ties, rural credit and food fairs. Eutopía. Revista de Desarrollo Económico Territorial, 20:8-31.es_ES
dc.identifier.issn1390 5708-
dc.identifier.issne-issn: 2602-8239-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10469/18597-
dc.descriptionLa sociología económica contemporánea defiende la idea de que los mercados son resultado de lazos interpersonales y los significados sociales. Esto en contraposición a una visión hegemónica de estudiar los mercados desde la perspectiva de la teoría económica, donde la cultura y la vida social son disociadas de los fenómenos económicos. En ese sentido, el objetivo del presente artículo es comprender como los mercados tienen un profundo enraizamiento en la cultura y los lazos sociales.es_ES
dc.descriptionContemporary economic sociology defends the idea that markets are the result of interpersonal ties and social meanings. This is in contrast to a hegemonic vision of studying markets from the perspective of economic theory, where culture and social life are dissociated from economic phenomena. In this sense, the objective of this article is to understand how markets are deeply rooted in culture and social ties.es_ES
dc.formatp. 8-31es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherQuito, Ecuador : Flacso Ecuadores_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectMERCADOSes_ES
dc.subjectNUEVA SOCIOLOGÍA ECONÓMICAes_ES
dc.subjectCRÉDITO RURALes_ES
dc.subjectFERIA DE ALIMENTOSes_ES
dc.subjectCULTURAes_ES
dc.subjectINDÍGENASes_ES
dc.titleMercados como cultura: Los lazos sociales, crédito rural y ferias de alimentoses_ES
dc.title.alternativeMarkets as culture: Social ties, rural credit and food fairses_ES
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoes_ES
Appears in Collections:Revista Eutopía No. 20, dic. 2021

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-Eu20-02-Cassol.pdfArtículo - revista1,59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons