Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/18686
Type: Artículo
Title: Desigualdades en la escuela secundaria argentina: recorridos escolares y proyecciones educativas
Other Titles: Inequalities in Argentine secondary school: School trajectories and educational projections
Authors: Santos Sharpe, Andrés
Núñez, Pedro
Issue: Sep-2022
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-1249
e-ISSN: 1390-8065
Citation: Santos Sharpe, Andrés y Pedro Núñez. 2022. Desigualdades en la escuela secundaria argentina: recorridos escolares y proyecciones educativas o Inequalities in Argentine secondary school: School trajectories and educational projections. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 74/26(3): 15-32.
Keywords: DESIGUALDAD SOCIAL
ELECCIÓN PROFESIONAL
ESTUDIANTE DE SECUNDARIA
EXPECTATIVAS
OPCIONES EDUCATIVAS
SISTEMA EDUCATIVO
Format: p. 15-32
Description: Este artículo versa sobre las formas de subjetivación de la desigualdad social en estudiantes del último año de la secundaria, en la Ciudad Autónoma de Buenos Aires, Argentina. Se plantea una línea teórica útil para analizar la desigualdad educativa y pensar su configuración en el contexto de la pandemia provocada por la covid-19. Con este trabajo se exploran las lógicas desde las cuales las y los jóvenes proyectan sus trayectorias educativas o laborales postescolares. En este sentido, se recuperan las discusiones sobre cómo caracterizar la educación secundaria y los procesos de socialización entre sectores similares.
This article deals with the forms of subjectivation of social inequality in students in the last year of secondary school in the Autonomous City of Buenos Aires, Argentina. It proposes a useful theoretical line of inquiry to analyze educational inequality and to think about its configuration in the context of the pandemic caused by COVID-19. This study explores the logics through which young people project their post-school educational or labor trajectories. In this sense, debates are revised regarding how to characterize secondary education and socialization processes among similar sectors.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/18686
Appears in Collections:Revista Íconos No. 74, sep. 2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-Ic74-02-Santos.pdfArtículo - revista951,35 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons