Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/18953
Type: Artículo
Title: Inequidad educativa durante el aislamiento por covid-19 en Buenos Aires
Other Titles: Educational inequality during isolation for COVID-19 in Buenos Aires
Authors: Cardozo, Mariela
Aimetta, Corina
Marder, Sandra
Issue: Jan-2023
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-1249
e-ISSN: 1390-8065
Citation: Cardozo, Mariela, Corina Aimetta y Sandra Marder. 2023. Inequidad educativa durante el aislamiento por covid-19 en Buenos Aires o Educational inequality during isolation for COVID-19 in Buenos Aires. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 75/27(1): 125-142.
Keywords: COVID 19
PANDEMIA
EDUCACIÓN
ESCUELA
EQUIDAD
FAMILIA
INFANCIA
BUENOS AIRES (CIUDAD)
Format: p. 125-142
Description: En este artículo se presentan los resultados de la dimensión educación de la “Encuesta condiciones de vida y cuidados a la infancia durante el aislamiento social preventivo y obligatorio (ASPO) por covid-19”. Dicha encuesta fue respondida por una muestra (n=4008) de familias, cuyos niños, niñas y adolescentes cursan grados correspondientes a los tres niveles educativos del ámbito público (62,6 %) y privado (37,4 %), de tres distritos de la provincia de Buenos Aires, Argentina.
This article presents the results regarding the issue of education from the “Survey on living conditions and infant care during the preventative and obligatory social isolation of COVID-19.” This survey was filled out by a sample of families (n=4,008), whose children were in three levels of public (62.6%) and private (37.4%) education in three districts of the province of Buenos Aires, Argentina.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/18953
Appears in Collections:Revista Íconos No. 75, ene. 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-Ic75-07-Cardozo.pdfArtículo - revista1,17 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons