Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/18953
Type: | Artículo |
Title: | Inequidad educativa durante el aislamiento por covid-19 en Buenos Aires |
Other Titles: | Educational inequality during isolation for COVID-19 in Buenos Aires |
Authors: | Cardozo, Mariela Aimetta, Corina Marder, Sandra |
Issue: | Jan-2023 |
Publisher: | Quito, Ecuador : Flacso Ecuador |
ISSN: | 1390-1249 e-ISSN: 1390-8065 |
Citation: | Cardozo, Mariela, Corina Aimetta y Sandra Marder. 2023. Inequidad educativa durante el aislamiento por covid-19 en Buenos Aires o Educational inequality during isolation for COVID-19 in Buenos Aires. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 75/27(1): 125-142. |
Keywords: | COVID 19 PANDEMIA EDUCACIÓN ESCUELA EQUIDAD FAMILIA INFANCIA BUENOS AIRES (CIUDAD) |
Format: | p. 125-142 |
Description: | En este artículo se presentan los resultados de la dimensión educación de la “Encuesta condiciones de vida y cuidados a la infancia durante el aislamiento social preventivo y obligatorio (ASPO) por covid-19”. Dicha encuesta fue respondida por una muestra (n=4008) de familias, cuyos niños, niñas y adolescentes cursan grados correspondientes a los tres niveles educativos del ámbito público (62,6 %) y privado (37,4 %), de tres distritos de la provincia de Buenos Aires, Argentina. This article presents the results regarding the issue of education from the “Survey on living conditions and infant care during the preventative and obligatory social isolation of COVID-19.” This survey was filled out by a sample of families (n=4,008), whose children were in three levels of public (62.6%) and private (37.4%) education in three districts of the province of Buenos Aires, Argentina. |
Rights: | openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/18953 |
Appears in Collections: | Revista Íconos No. 75, ene. 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-Ic75-07-Cardozo.pdf | Artículo - revista | 1,17 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License