Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/19190
Type: Artículo
Title: Covid-19, cierre de escuelas y enseñanza remota: el tiempo de respuesta de los sistemas de educación brasileños
Other Titles: COVID-19, school closures, and remote teaching: The response time of Brazilian education systems
Authors: Neuhold, Roberta dos Reis
Olivato Pozzer, Márcio Rogério
Issue: May-2023
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-1249
e-ISSN: 1390-8065
Citation: Neuhold, Roberta dos Reis y Márcio Rogério Olivato Pozzer. 2023. Covid-19, cierre de escuelas y enseñanza remota: el tiempo de respuesta de los sistemas de educación brasileños o COVID-19, school closures, and remote teaching: The response time of Brazilian education systems. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 76/27(2): 55-75.
Keywords: CIERRE DE ESCUELAS
SISTEMA DE EDUCACIÓN
COVID-19
ENSEÑANZA REMOTA
FEDERALISMO
INSTITUTOS FEDERALES
POLÍTICAS PÚBLICAS
Format: p. 55-75
Description: El distanciamiento físico implementado para evitar la propagación de la covid-19 supuso la suspensión de las clases presenciales, o sea, el cierre de las escuelas. Estados con menor capacidad para enfrentar las consecuencias de la pandemia transformaron esa medida transitoria en permanente, lo cual exacerbó las desigualdades. Ese fue el caso de Brasil que, en medio de una crisis del pacto federativo, acudió a programas de enseñanza remota fragmentados y desordenados. With the COVID-19 pandemic, physical distancing strategies entered the list of recommended nonpharmaceutical measures to inhibit the spread of the virus. In educational institutions, these measures resulted in the suspension of face-to-face classes, a process known as school closures. However, states with less capacity to face the consequences of the pandemic ended up transfiguring this transitional measure into a permanent condition, exacerbating existing educational inequalities.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/19190
Appears in Collections:Revista Íconos No. 76, may. 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-Ic76-04-Neuhold.pdfArtículo - revista1,12 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons