Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/19536
Type: | Artículo |
Title: | Análisis de la cultura lectora desde un enfoque educativo primario: Caso “Escuela Franklin Delano Roosevelt”, Portoviejo, 2019 |
Other Titles: | Analysis of reading culture from a primary educational approach: Case “Franklin Delano Roosevelt School”, Portoviejo, 2019 |
Authors: | Laz Palma, Julexi Cristina Navarro Cedeño, Viviana |
Issue: | Jun-2023 |
Publisher: | Quito, Ecuador |
ISSN: | 1390-9703 |
Citation: | Laz Palma, Julexi Cristina y Viviana Navarro Cedeño. 2023. Análisis de la cultura lectora desde un enfoque educativo primario: Caso “Escuela Franklin Delano Roosevelt”, Portoviejo, 2019 o Analysis of reading culture from a primary educational approach: Case “Franklin Delano Roosevelt School”, Portoviejo, 2019. Códice 020.9866. Revista Ecuatoriana de Bibliotecología, 6(1): 17-24. |
Keywords: | LECTURA DESARROLLO ENSEÑANZA INFANCIA EDUCACIÓN BÁSICA ECUADOR |
Format: | p. 17-24 |
Description: | El objetivo de la investigación es identificar el nivel de lectura en estudiantes de nivel primario en el sistema de educación general básica. Para desarrollar el estado situacional de la lectura, se aplica una metodología de carácter, científico, descriptivo y estadístico; en el primer momento esta se desarrolla en la función estructural de la investigación los cuales son los referentes teóricos, el segundo momento se encuentra centralizado en la obtención de datos para establecer este paso se realizan el contraste informacional aplicando las técnicas cualitativas y cuantitativas que son segmentadas por los instrumentos. The objective of the research is to identify the reading level in primary level students in the basic general education system. To develop the situational state of reading, a scientific, descriptive, and statistical methodology is applied; in the first moment it is developed in the structural function of the investigation which are the theoretical references, the second moment is centralized in obtaining data to establish this step the informational contrast is performed applying the qualitative and quantitative techniques that are segmented by the instruments. |
Rights: | openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/19536 |
Appears in Collections: | Revista Códice 020.9866, Año 6 - No. 01, jul. 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
REXTN-Co6-02-Laz.pdf | Artículo - revista | 2,32 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License