Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/19999
Type: Artículo
Title: Configurar mundos monstruosos: especulaciones desde Donna Haraway para el pensamiento y la educación ambiental
Other Titles: Configuring Monstrous Worlds: Environmental Speculations from Donna Haraway for Environmental Thinking and Education
Authors: Klier, Gabriela
Folguera, Guillermo
Issue: Mar-2023
Publisher: Quito, Ecuador : Flacso Ecuador
ISSN: 1390-6631
e-ISSN: 1390-6631
Citation: Klier, Gabriela y Guillermo Folguera. 2023. Configurar mundos monstruosos: especulaciones desde Donna Haraway para el pensamiento y la educación ambiental o Configuring Monstrous Worlds: Environmental Speculations from Donna Haraway for Environmental Thinking and Education. Letras Verdes. Revista Latinoamericana de Estudios Socioambientales Flacso - Ecuador, 33:123-137.
Keywords: AFECTIVIDAD
EDUCACIÓN AMBIENTAL
MEDIO AMBIENTE
CRISIS ECOLÓGICA
NATURALEZA
AMÉRICA LATINA
Format: p. 123-137
Description: La crisis ambiental es un punto de quiebre que nos enfrenta con las consecuencias de los mundos extractivistas, capitalistas y modernos, a la vez que reclama pensamientos y educaciones que posibiliten otras realidades, en las que la cohabitación con diferentes formas de vida, la sustentabilidad y la justicia socioambiental sean horizontes de construcción. Este artículo busca presentar ciertas ideas de la filosofía de Donna Haraway para configurar otros mundos habitables, y que pueden ser consideradas en diferentes ámbitos de la educación y el pensamiento ambiental. The environmental crisis is a turning point, which confronts us with the consequences of the extractivist, capitalist and modern worlds, at the same time that it calls for some thinking and education that make other realities possible, where coexistence with different forms of life, sustainability and socio-environmental justice are the horizons. This article seeks to present certain ideas from Donna Haraway’s philosophy to configure other habitable worlds. Those ideas can be considered in different fields of environmental thinking and education.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/19999
Appears in Collections:Revista Letras Verdes No. 33, mar. 2023

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-LV33-07-Klier.pdfArtículo - revista1,36 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons