Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/20016
Type: | Artículo |
Title: | Psicología y medioambiente. Hacia una aplicación de la sustentabilidad |
Other Titles: | Psychology and Environment. Towards an Application of Sustainability |
Authors: | Bustillos Contreras, Matías |
Issue: | Sep-2023 |
Publisher: | Quito, Ecuador : Flacso Ecuador |
ISSN: | 1390-6631 e-ISSN: 1390-6631 |
Citation: | Bustillos Contreras, Matías. 2023. Psicología y medioambiente. Hacia una aplicación de la sustentabilidad o Psychology and Environment. Towards an Application of Sustainability. Letras Verdes. Revista Latinoamericana de Estudios Socioambientales Flacso - Ecuador, 34:28-47. |
Keywords: | DESARROLLO SOSTENIBLE EDUCACIÓN EFECTOS PSICOLÓGICOS MEDIO AMBIENTE PSICOLOGÍA |
Format: | páginas 28-47 |
Description: | Dado el desafío que implica la crisis climática, y la necesidad de adoptar medidas urgentes, se requiere todo el conocimiento disciplinar que la humanidad pueda desarrollar para establecer estrategias de mitigación. El objetivo del presente artículo es contribuir a la discusión científica sobre el cambio climático desde la perspectiva de la Psicología, describiendo y analizando los principales factores que influyen en las conductas sustentables de las personas. Como metodología, se aplica una revisión de literatura no sistemática, desde un enfoque de análisis reflexivo, dado el potencial que tiene esta herramienta para investigar en el rubro de la educación y las ciencias sociales. Given the challenge that climate crisis implies, and the need to adopt urgent measures, all the disciplinary knowledge that humanity can develop is required to establish mitigation strategies. The objective of this article aims to contribute to the scientific discussion on climate change from the perspective of psychology, describing and analyzing the main factors that influence the sustainable behaviors exhibited by individuals. A non-systematic literature review was conducted, approaching the discussion from a reflective analysis perspective, given the potential of this tool for research in the field of education and social sciences. |
Rights: | openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/20016 |
Appears in Collections: | Revista Letras Verdes No. 34, sept. 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-LV34-02-Bustillos.pdf | Artículo - revista | 941,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License