Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/20081
Type: | Artículo |
Title: | Juegos de guerra para Fuerzas Especiales. Análisis del caso colombiano |
Other Titles: | War games for Special Forces. Analysis of the Colombian case |
Authors: | Montero-Moncada, Luis-Alexander Díaz, Jesús-María Mejía, Jorge-Luis |
Issue: | Sep-2023 |
Publisher: | Quito, Ecuador : Flacso Ecuador |
ISSN: | 1390-3691 1390-4299 (en línea) |
Citation: | Montero-Moncada, Luis-Alexander, Jesús-María Díaz y Jorge-Luis Mejía. 2023. Juegos de guerra para Fuerzas Especiales. Análisis del caso colombiano o War games for Special Forces. Analysis of the Colombian case. Urvio. Revista Latinoamericana de Estudios de Seguridad, 37: 102-116. |
Keywords: | CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN EXPERIMENTO EDUCACIONAL FUERZAS ARMADAS GUERRA INFORMÁTICA COLOMBIA |
Format: | páginas 102-116 |
Description: | El presente artículo tiene por objeto evaluar las condiciones de formación virtual en juegos de guerra o ejercicios de simulación que tienen los oficiales de Fuerzas Especiales que integran el Curso de Estado Mayor de la Escuela Superior de Guerra de Colombia. La metodología propuesta se sustenta en el estudio de caso, en el marco de la educación basada en la experimentación y simulación de situaciones de crisis en entornos virtuales. The purpose of this article is to evaluate the conditions of virtual training in war games or simulation exercises that Special Forces officers who make up the General Staff course of the Colombian War College have. The proposed methodology is based on the case study within the framework of education based on experimentation and simulation of crisis in virtual environments. |
Rights: | openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/20081 |
Appears in Collections: | Revista Urvio No. 37, sep. 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-Ur37-07-Montero.pdf | Artículo - revista | 2,98 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License