Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/21305
Type: Artículo
Title: Transformando la educación: Innovación y aprendizaje colaborativo. Un enfoque socioconstructivista
Other Titles: Transforming education: Innovation and collaborative learning. A socioconstructivist approach
Authors: Pérez, Carmen Rosalía
Issue: 2024
Publisher: Bolívar, Venezuela : UBV
Citation: Pérez, Carmen Rosalía. 2024. Transformando la educación: Innovación y aprendizaje colaborativo. Un enfoque socioconstructivista o Transforming education: Innovation and collaborative learning. A socioconstructivist approach. Orinoco Pensamiento y Praxis. Revista arbitrada de Investigación Social, Diversidad Cultural y Poder Popular (20): 57-79.
Keywords: INNOVACIÓN
ESTUDIANTE
APRENDIZAJE
EDUCACIÓN
ENSEÑANZA
DESARROLLO
Format: páginas 57-79
Description: El aprendizaje colaborativo es una alternativa transformadora, con el objetivo de superar la actual rigidez de la educación tradicional y adaptarse a las cambiantes necesidades de los estudiantes. Se destaca la importancia de la innovación educativa para promover un cambio significativo en la enseñanza-aprendizaje. El objetivo del estudio es indagar la transformación educativa hacia un aprendizaje colaborativo desde un enfoque socioconstructivista con el uso e-learning. Collaborative learning is presented as a transformative alternative in current education, with the aim of overcoming the rigidity of traditional education and adapting to the changing needs of students. The importance of educational innovation to promote significant change in the teaching-learning process is highlighted. The objective of this study is to investigate the transformation of education towards innovation and collaborative learning from a socio-constructivist approach with the use of e-learning.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/21305
Appears in Collections:Revista Orinoco Pensamiento y Praxis No. 20

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REXTN-OPYP20-03-Perez.pdfArtículo - revista1,6 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons