Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/21887
Type: Artículo
Title: Transformación del docente en el siglo XXI: Integración de las TIC y su influencia sobre la educación primaria
Other Titles: Transformation of the teacher in the 21st Century: Integration of ICT and Its influence on primary education
Authors: Liriano Rosario, Juana Pastora
Issue: 2024
Publisher: Bolívar, Venezuela : UBV
ISSN: 30068827
Citation: Liriano Rosario, Juana Pastora. 2024. Transformación del docente en el siglo XXI: Integración de las TIC y su influencia sobre la educación primaria o Transformation of the teacher in the 21st Century: Integration of ICT and Its influence on primary education. Orinoco Pensamiento y Praxis. Revista arbitrada de Investigación Social, Diversidad Cultural y Poder Popular (22): 40-52.
Keywords: TECNOLOGÍA DE LA INFORMACIÓN
EDUCACIÓN
CIENCIAS DE LA EDUCACIÓN
FORMACIÓN
POLÍTICA EDUCACIONAL
TECNOLOGÍA
Format: páginas 40-52
Description: La integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en el nivel de educación primaria representa un desafío primordial para la pedagogía actual. Este estudio examina las oportunidades y desafíos inherentes a su implementación, subrayando la imperatividad de capacitar a los educadores, mitigar las desigualdades tecnológicas y promover prácticas pedagógicas de vanguardia. The integration of Information and Communication Technologies (ICT) in primary education represents a pivotal challenge for modern pedagogy. This study examines the opportunities and challenges inherent in its implementation, emphasizing the urgency of training educators, mitigating technological inequalities, and promoting cutting-edge pedagogical practices.
Rights: openAccess
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador
URI: http://hdl.handle.net/10469/21887
Appears in Collections:Revista Orinoco Pensamiento y Praxis No. 22

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REXTN-OPYP22-05-Liriano.pdfArtículo - revista1,24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons