Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/430
Type: Artículo
Title: Lo público en el campo de la educación: transformaciones recientes en la Argentina transicional y reformista
Other Titles: The public sphere in the area of education: Recent transformations in transitional and reformist Argentina
Authors: Minteguiaga, Analía
Issue: Sep-2008
Publisher: FLACSO sede Ecuador
Citation: Minteguiaga, Analía. Lo público en el campo de la educación: transformaciones recientes en la Argentina transicional y reformista (Dossier) = The public sphere in the area of education: Recent transformations in transitional and reformist Argentina. En: Íconos: revista de ciencias sociales, Quito: FLACSO sede Ecuador, (n.32, septiembre 2008): pp. 89-101. ISSN: 1390-1249
Keywords: ESPACIO PÚBLICO
EDUCACIÓN PÚBLICA
DEMOCRACIA
REFORMA EDUCATIVA
ARGENTINA
PUBLIC SPHERE
PUBLIC EDUCATION
DEMOCRACY
EDUCATIONAL REFORM
Description: El artículo analiza las transformaciones recientes en torno a lo público a través del caso de la educación pública en Argentina, en el contexto del retorno a la democracia y en la década de 1990 cuando se instrumentó la reforma educativa. El resultado de tales cambios será una nueva definición que intentará desconectarse abiertamente de cualquier referencia a lo estatal y vincularse, más bien, con lo societal.
This article analyses the recent transformations of the public sphere through an examination of public education in Argentina. These transformations are analysed within the context of the return to democracy and throughout the 1990s, when the Argentinean educational reform was implemented. The result of this transformation gave way to a new definition of the public sphere that attempted to openly dislocate itself from any reference to the State, favouring instead, a direct association with society.
URI: http://hdl.handle.net/10469/430
Appears in Collections:Revista Iconos No. 32, sep. 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-I32-09-Minteguiaga.pdf441,2 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.