Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/4402
Type: | Artículo |
Title: | El lugar de la Antropología audiovisual: metodología participativa y espacios profesionales |
Other Titles: | The Position of Audiovisual Anthropology: Professional Spaces and Participative Methodologies |
Authors: | Robles, Juan |
Issue: | Sep-2012 |
Publisher: | Quito : FLACSO Sede Ecuador |
ISSN: | 1390-1249 |
Citation: | Robles, Juan. El lugar de la Antropología audiovisual: metodología participativa y espacios profesionales (Temas) = The Position of Audiovisual Anthropology: Professional Spaces and Participative Methodologies. En: Íconos: Revista de Ciencias Sociales. Movimientos sociales, estado y democracia en Bolivia y Ecuador, Quito: FLACSO sede Ecuador, (no. 44, septiembre 2012): pp. 147-162. ISSN: 1390-1249. |
Keywords: | ANTROPOLOGÍA VISUAL ORIENTACIÓN PÚBLICA ANTROPOLOGÍA PARTICIPATIVA INTERCULTURALIDAD PROFESIONALIZACIÓN TRANSMEDIA VISUAL ANTHROPOLOGY PUBLIC ORIENTATION PARTICIPATORY ANTHROPOLOGY INTERCULTURALITY PROFESSIONALIZATION |
Format: | p. 147-162 |
Description: | La Antropología audiovisual conecta de modo directo con la esencia misma de la Antropología sociocultural, la cual pretende vincularse a la orientación pública, que se quiere teórica y aplicada, autorreferencial y compartida, que busca la superación de la parálisis metadiscursiva vinculada a la crisis representacional, desde la integración en el texto fílmico del encuentro intercultural y ante la necesidad de relegitimarse metodológicamente para ocupar el espacio que le corresponde en los debates seculares en relación a las profundas transformaciones sociales en curso. Esta opción metodológica reubica a la Antropología audiovisual en un espacio profesional lleno de oportunidades y riesgos. Audiovisual Anthropology is directly connected to Sociocultural Anthropology, which is in turn linked to public orientation, whose aim is to achieve a theoretical and applied Anthropology that is both self-referential and mutual, and which seeks to overcome the meta-discursive paralysis linked to representational crises that surged with the integration of cultural encounters into the cinematic text, and to re-legitimize its position within current debates about social transformations. The above characteristics place Audiovisual Anthropology in a professional field full of risks and opportunities. |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/4402 |
Appears in Collections: | Revista Iconos No. 44, sep. 2012 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-I44-10-Robles.pdf | 191,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.