Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/4402
Type: Artículo
Title: El lugar de la Antropología audiovisual: metodología participativa y espacios profesionales
Other Titles: The Position of Audiovisual Anthropology: Professional Spaces and Participative Methodologies
Authors: Robles, Juan
Issue: Sep-2012
Publisher: Quito : FLACSO Sede Ecuador
ISSN: 1390-1249
Citation: Robles, Juan. El lugar de la Antropología audiovisual: metodología participativa y espacios profesionales (Temas) = The Position of Audiovisual Anthropology: Professional Spaces and Participative Methodologies. En: Íconos: Revista de Ciencias Sociales. Movimientos sociales, estado y democracia en Bolivia y Ecuador, Quito: FLACSO sede Ecuador, (no. 44, septiembre 2012): pp. 147-162. ISSN: 1390-1249.
Keywords: ANTROPOLOGÍA VISUAL
ORIENTACIÓN PÚBLICA
ANTROPOLOGÍA PARTICIPATIVA
INTERCULTURALIDAD
PROFESIONALIZACIÓN
TRANSMEDIA
VISUAL ANTHROPOLOGY
PUBLIC ORIENTATION
PARTICIPATORY ANTHROPOLOGY
INTERCULTURALITY
PROFESSIONALIZATION
Format: p. 147-162
Description: La Antropología audiovisual conecta de modo directo con la esencia misma de la Antropología sociocultural, la cual pretende vincularse a la orientación pública, que se quiere teórica y aplicada, autorreferencial y compartida, que busca la superación de la parálisis metadiscursiva vinculada a la crisis representacional, desde la integración en el texto fílmico del encuentro intercultural y ante la necesidad de relegitimarse metodológicamente para ocupar el espacio que le corresponde en los debates seculares en relación a las profundas transformaciones sociales en curso. Esta opción metodológica reubica a la Antropología audiovisual en un espacio profesional lleno de oportunidades y riesgos.
Audiovisual Anthropology is directly connected to Sociocultural Anthropology, which is in turn linked to public orientation, whose aim is to achieve a theoretical and applied Anthropology that is both self-referential and mutual, and which seeks to overcome the meta-discursive paralysis linked to representational crises that surged with the integration of cultural encounters into the cinematic text, and to re-legitimize its position within current debates about social transformations. The above characteristics place Audiovisual Anthropology in a professional field full of risks and opportunities.
URI: http://hdl.handle.net/10469/4402
Appears in Collections:Revista Iconos No. 44, sep. 2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-I44-10-Robles.pdf191,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.