Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/563
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMoscoso, María Fernanda-
dc.date2008-05-
dc.date.accessioned2009-06-10T14:01:05Z-
dc.date.available2009-06-10T14:01:05Z-
dc.identifier.citationMoscoso, María Fernanda. Subjetividades infantiles, migración y escuela (Temas) = Children’s subjectivity, migration and school. En: Íconos: revista de ciencias sociales, Quito: FLACSO sede Ecuador, (n.31, mayo 2008): pp. 131-144. ISSN: 1390-1249en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10469/563-
dc.descriptionEl trabajo se propone indagar los procesos socioculturales generados por la participación de un grupo de niños sudamericanos en el trayecto migratorio familiar. Esto implica preguntarse por los mecanismos a través de los cuales niños y niñas definen, interpretan y reinterpretan sus identidades en el marco de la transformación de los escenarios de su socialización y, en específico, el espacio escolar.en
dc.descriptionThe purpose of this paper is to investigate those socio-cultural process generated by the participation of a group of sudamerican children in inmigratory family project. This involves asking questions about what kind of mechanisms are used by children to define, interpret and re-intepret their identities when their frames of socialization change, especially at school.en
dc.languagespaen
dc.publisherFLACSO sede Ecuadoren
dc.subjectMIGRACIÓNen
dc.subjectINFANCIAen
dc.subjectESCUELASen
dc.subjectIDENTIDAD NACIONALen
dc.subjectCOLOMBIAen
dc.subjectESPAÑAen
dc.subjectMIGRATIONen
dc.subjectCHILDHOODen
dc.subjectSCHOOLen
dc.subjectNATIONAL IDENTITYen
dc.titleSubjetividades infantiles, migración y escuelaen
dc.title.alternativeChildren’s subjectivity, migration and schoolen
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoen
Appears in Collections:Revista Iconos No. 31, may. 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-I31-10-Moscoso.pdf420,46 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.