Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/7119
Type: | Artículo |
Title: | El método comparado y el neo-institucionalismo como marco metodológico para la investigación en las Ciencias Sociales |
Other Titles: | The comparative method and the neo-institucionalism as methodological framework for research in the Social Science. |
Authors: | Altamirano Santiago, Mijael Martínez Mendoza, Abigail |
Issue: | Jul-2011 |
Publisher: | México D. F., México : CIECAS – IPN |
ISSN: | 1870-2872 |
Citation: | Altamirano Santiago, Mijael y Abigail Martínez Mendoza. 2011. El método comparado y el neo-institucionalismo como marco metodológico para la investigación en las Ciencias Sociales (Artículos y Miscelánea) o The comparative method and the neo-institucionalism as methodological framework for research in the Social Science. Mundo Siglo XXI. Revista del Centro de Investigaciones Económicas, Administrativas y Sociales del Instituto Politécnico Nacional, 7(25): 55-63. |
Keywords: | INVESTIGACIÓN SOCIAL INSTITUCIONALISMO NEO-INSTITUCIONALISMO METODOLOGÍA CIENCIAS SOCIALES ADMINISTRACIÓN PÚBLICA |
Format: | p. 55-63 |
Description: | El presente ensayo detalla el significado y la dirección que han tomado el método comparado y el neo-institucionalismo como instrumentos metodológicos en el estudio de fenómenos y hechos sociales, así como también en el tratamiento de las instituciones políticas y de gobierno. This paper describes the meaning and direction taken by the comparative method and neoinstitutionalism as a methodological tool in the study of phenomena and social facts, as well as the treatment of political and governmental institutions. |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/7119 |
Appears in Collections: | Mundo Siglo XXI, No. 25 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
REXTN-MS25-05-Altamirano.pdf | Artículo - revista | 847,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.