Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10469/734
Type: | Artículo |
Title: | ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? |
Authors: | Pérez, Patricia |
Issue: | Sep-2005 |
Publisher: | Quito : FLACSO sede Ecuador |
Citation: | Pérez, Patricia. ¿La ciudad puede llegar a ser educadora? (Temas). En: Íconos: revista de ciencias sociales, Quito: FLACSO sede Ecuador, (n.23, septiembre 2005): pp. 129-142. ISSN: 1390-1249 |
Keywords: | EDUCACIÓN CIUDAD-EDUCADORA COMUNIDAD GOBIERNO LOCAL PORTO ALEGRE (BRASIL) |
Description: | Este artículo analiza los vínculos existentes entre ciudad y educación. Busca ver y comprender
los espacios y los procesos educativos a partir de la noción de “ciudad-educadora”. A partir de
allí, rastrea los procesos educativos que hacen parte de la vivencia cotidiana de algunas comunidades
inmersas en el espacio urbano de la ciudad de Porto Alegre, Brasil. This article analyses the bonds between city and education. It sees and understands the educative spaces and processes with the notion of “educator-city” (“ciudad-educadora”). From that standpoint, it tracks the educative processes that are part of the daily experience of some immersed communities in the urban space of Porto Alegre, Brazil. |
URI: | http://hdl.handle.net/10469/734 |
Appears in Collections: | Revista Iconos No. 23, sep. 2005 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RFLACSO-I23-15-Perez.pdf | 144,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.