Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10469/8063
Tipo de Material: Artículo
Título : Recycle the classics: pre-texts for high-order thinking in low-resourced areas
Autor : Sommer, Doris
Fecha de Publicación : 2015
Ciudad: Editorial : Cambridge. MA, Estados Unidos : Harvard University.
Cita Sugerida : Sommer, Doris. 2015. Recycle the classics: pre-texts for high-order thinking in low-resourced areas. Revista Harvard Review of Latin America, winter 2015, 14(2):11-13.
Descriptores / Subjects : LITERATURA
RECICLAJE
CRÍTICA LITERARIA
TALLER EDUCATIVO
NIÑOS
ENSEÑANZA
Paginación: p. 11-13
Resumen / Abstract : Literature is recycled material, a pretext for making more art. I learned this distillation of lots of literary criticism in workshops with children. I also learned that creative and critical thinking are practically the same faculty, since both take a distance from found material and turn it into stuff for interpretation. For a teacher of literature over a long lifetime, these are embarrassingly basic lessons to be learning so late, but I report them here for anyone who wants to save time and stress.
URI : http://hdl.handle.net/10469/8063
Aparece en las colecciones: ReVista Harvard Review of Latin America 14(2) - Winter 2015

Archivos en este ítem:
Archivo Descripción Tamaño Formato  
REXTN-RHRw2015-03-Sommer.pdfArtículo - revista3,53 MBAdobe PDFThumbnail
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Attribution NonComercial ShareAlike (CC BY-NC-SA 4.0)
Licencia Creative Commons Creative Commons