Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/916
Type: Artículo
Title: Género y sexualidad en las universidades públicas mexicanas
Other Titles: Gender and sexuality in Mexican public universities
Authors: Rosales Mendoza, Adriana Leona
Flores Soriano, Aymara
Issue: Sep-2009
Publisher: Quito : FLACSO sede Ecuador
ISSN: 1390-1249
Citation: Rosales Mendoza, Adriana Leona; Flores Soriano, Aymara. Género y sexualidad en las universidades públicas mexicanas (Dossier) o Gender and sexuality in Mexican public universities. En: Íconos: revista de ciencias sociales. Ciudadanías y sexualidades en América Latina, Quito: FLACSO sede Ecuador, (no. 35, septiembre 2009): pp. 67-75. ISSN: 1390-1249
Keywords: CIUDADANÍA SEXUAL
GÉNERO
SEXUALIDADES
DERECHOS SEXUALES
EDUCACIÓN SUPERIOR
UNIVERSIDAD
MÉXICO
SEXUAL CITIZENSHIP
GENDER
SEXUALITIES
SEXUAL RIGHTS
HIGHER EDUCATION
UNIVERSITY
Format: p. 67-75
Description: El artículo presenta una reflexión sobre el papel de la academia en la construcción de la democracia y en el ejercicio de la ciudadanía sexual a partir de los hallazgos de una investigación en el campo de la enseñanza de la sexualidad y el género en instituciones de educación superior en México. La metodología utilizada en este estudio combinó la comparación de planes y programas de estudio, así como estadísticas de instituciones que trabajan estas temáticas. Se realizaron también entrevistas semi-estructuradas con docentes-investigadores de instituciones de educación superior en la ciudad de México y los estados de México, Jalisco, Michoacán, Chiapas y Yucatán.
This article presents a reflection upon the role of academia in building democracy and the exercise of sexual citizenship arising from the findings of fieldwork into the teaching of sexuality and gender in higher education institutions in Mexico. The methodology used in this investigation combined the comparison of study plans and programs, as well as the statistics of institutions that work with these issues. Semi-structured interviews were also conducted with teacher-researchers of higher education institutions in Mexico City and the states of Mexico, Jalisco, Michoacan, Chiapas and Yucatan.
URI: http://hdl.handle.net/10469/916
Appears in Collections:Revista Iconos No. 35, sep. 2009

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RFLACSO-I35-06-Rosales.pdf280,7 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.