DSpace Repository

Covid-19, cierre de escuelas y enseñanza remota: el tiempo de respuesta de los sistemas de educación brasileños

Show simple item record

dc.creator Neuhold, Roberta dos Reis
dc.creator Olivato Pozzer, Márcio Rogério
dc.date 2023-05
dc.date.accessioned 2023-06-26T15:42:36Z
dc.date.available 2023-06-26T15:42:36Z
dc.identifier.citation Neuhold, Roberta dos Reis y Márcio Rogério Olivato Pozzer. 2023. Covid-19, cierre de escuelas y enseñanza remota: el tiempo de respuesta de los sistemas de educación brasileños o COVID-19, school closures, and remote teaching: The response time of Brazilian education systems. Íconos. Revista de Ciencias Sociales, 76/27(2): 55-75. es_ES
dc.identifier.issn 1390-1249
dc.identifier.issn e-ISSN: 1390-8065
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10469/19190
dc.description El distanciamiento físico implementado para evitar la propagación de la covid-19 supuso la suspensión de las clases presenciales, o sea, el cierre de las escuelas. Estados con menor capacidad para enfrentar las consecuencias de la pandemia transformaron esa medida transitoria en permanente, lo cual exacerbó las desigualdades. Ese fue el caso de Brasil que, en medio de una crisis del pacto federativo, acudió a programas de enseñanza remota fragmentados y desordenados. With the COVID-19 pandemic, physical distancing strategies entered the list of recommended nonpharmaceutical measures to inhibit the spread of the virus. In educational institutions, these measures resulted in the suspension of face-to-face classes, a process known as school closures. However, states with less capacity to face the consequences of the pandemic ended up transfiguring this transitional measure into a permanent condition, exacerbating existing educational inequalities. es_ES
dc.format p. 55-75 es_ES
dc.language spa es_ES
dc.publisher Quito, Ecuador : Flacso Ecuador es_ES
dc.rights openAccess es_ES
dc.rights Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/ *
dc.subject CIERRE DE ESCUELAS es_ES
dc.subject SISTEMA DE EDUCACIÓN es_ES
dc.subject COVID-19 es_ES
dc.subject ENSEÑANZA REMOTA es_ES
dc.subject FEDERALISMO es_ES
dc.subject INSTITUTOS FEDERALES es_ES
dc.subject POLÍTICAS PÚBLICAS es_ES
dc.title Covid-19, cierre de escuelas y enseñanza remota: el tiempo de respuesta de los sistemas de educación brasileños es_ES
dc.title.alternative COVID-19, school closures, and remote teaching: The response time of Brazilian education systems es_ES
dc.type article es_ES
dc.tipo.spa Artículo es_ES


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as openAccess