Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10469/15858
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPardo, María Laura-
dc.creatorMarchese, Mariana C.-
dc.creatorSoich, Matías-
dc.date2019-03-
dc.date.accessioned2019-12-10T14:45:10Z-
dc.date.available2019-12-10T14:45:10Z-
dc.identifier.citationPardo, María Laura, Mariana C. Marchese y Matías Soich. 2019. Nuevos aportes desde Latinoamérica para el desarrollo del “Método Sincrónico-Diacrónico de Análisis Lingüístico de Textos” o Novas contribuições Latino-americanas para o desenvolvimento do “Método Sincrônico-Diacrônico da Análise Linguística de Textos” o New contributions from Latin America to the development of the “Synchronic-Diachronic Method of Linguistic Text Analysis”. Chasqui 139: 95-114.es_ES
dc.identifier.issn1390-1079-
dc.identifier.issne-ISSN: 1390-924X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10469/15858-
dc.descriptionEn el presente trabajo se presenta el Método Sincrónico-Diacrónico de Análisis Lingüístico de Textos desarrollado por uno de los autores y ampliado y profundizado por los otros, mediante el Método de Abordajes Lingüísticos Convergentes y la Teoría de la Metáfora Conceptual. Los tres métodos son de carácter cualitativo y permiten un análisis lingüístico capaz de categorizar los discursos y vincular las categorías generadas a representaciones socio-discursivas. El Método general funciona, además, como una teoría básica o una teoría de rango medio.es_ES
dc.descriptionThis work presents the Synchronic-Diachronic Method of Linguistic Text Analysis, developed by one of the authors, and extended and deepened by the others through the Converging Linguistic Approaches Method and the Theory of Conceptual Metaphor. These three methods are of qualitative nature and enable a linguistic analysis that is capable of categorizing discourses and linking the categories thus generated to socio-discursive representations. The general Method works also as a basic theory or a middle range theory.es_ES
dc.descriptionNeste artigo apresentamos o Método Sincrônico-Diacrônico de Análise Lingüística de Textos desenvolvido por um dos autores e ampliado e aprofundado pelos demais, através do Método das Aproximações Linguísticas Convergentes e da Teoria da Metáfora Conceitual. Os três métodos são qualitativos e permitem uma análise linguística capaz de categorizar os discursos e vincular as categorias geradas às representações sócio-discursivas. O Método geral funciona, além disso, como uma teoria básica ou uma teoria intermediária.es_ES
dc.formatp. 95-114es_ES
dc.languagespaes_ES
dc.publisherQuito, Ecuador : CIESPALes_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Ecuador*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ec/*
dc.subjectANÁLISIS LINGÜÍSTICOes_ES
dc.subjectTRIANGULACIÓN DE DATOSes_ES
dc.subjectANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSOes_ES
dc.subjectTEORÍA DE LA METÁFORA CONCEPTUALes_ES
dc.titleNuevos aportes desde Latinoamérica para el desarrollo del “Método Sincrónico-Diacrónico de Análisis Lingüístico de Textos”es_ES
dc.title.alternativeNovas contribuições Latino-americanas para o desenvolvimento do “Método Sincrônico-Diacrônico da Análise Linguística de Textos”es_ES
dc.title.alternativeNew contributions from Latin America to the development of the “Synchronic-Diachronic Method of Linguistic Text Analysis”es_ES
dc.typearticlees_ES
dc.tipo.spaArtículoes_ES
Appears in Collections:Chasqui No. 139

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REXTN-Ch139-03-Pardo.pdfArtículo - revista1,44 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons