Orientación universitaria y pedagogía del amor: aportes para una educación sentipensante
Loading...
Date
Authors
Milano, Yullys Yelitza
relationships.isAuthorOf2
relationships.isAuthorOf3
relationships.isAuthorOf4
relationships.isAuthorOf6
relationships.isAuthorOf7
relationships.isAuthorOf8
relationships.isAuthorOf5
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bolívar, Venezuela : UBV
item.qr.title
item.qr.description
item.metrics.title
Altmetric
Dimensions
PlumX
Scopus
Abstract
Description
La educación no solo es un proceso, un derecho o un acto de instrucción, es un espacio donde el componente social, biológico y espiritual se complementan para la configuración de un ser humano que sea capaz de sentir y pensar de forma autónoma, libre y crítica, transformar realidades, convivir consigo mismo, con el otro y con su ambiente, de forma equilibrada y armónica. En este sentido, el propósito de esta investigación es conocer la praxis orientadora universitaria y la pedagogía del amor como aportes teóricos para una educación sentipensante.
Education is not only a process, a right or an act of instruction, it is a space where the social, biological and spiritual components complement each other for the configuration of a human being who is capable of feeling and thinking autonomously, freely and critically, transform realities, coexist with oneself, with the other and with their environment, in a balanced and harmonious way. In this sense, the purpose of this research is to know the university counseling praxis and the pedagogy of love as theoretical contributions for a senti-thinking education.
item.page.notes
Keywords
item.page.medium
item.page.tipo
Revista
Date
2022
item.page.doi
item.page.isbn
item.page.ispartofseries
item.page.paginacion
p. 20-42
item.page.lugar
item.page.cita
Milano, Yullys Yelitza. 2022. Orientación universitaria y pedagogía del amor: aportes para una educación sentipensante o University orientation and pedagogy of love: contributions for a sentipent education. Orinoco Pensamiento y Praxis. Revista arbitrada de Investigación Social, Diversidad Cultural y Poder Popular (16): 20-42.
item.page.extent
Collections
Endorsement
Review
Supplemented By
Referenced By
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as openAccess

