Transformando la educación: Innovación y aprendizaje colaborativo. Un enfoque socioconstructivista
Loading...
Date
Authors
Pérez, Carmen Rosalía
relationships.isAuthorOf2
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bolívar, Venezuela : UBV
item.qr.title
item.qr.description
item.metrics.title
Altmetric
Dimensions
PlumX
Scopus
Abstract
Description
El aprendizaje colaborativo es una alternativa transformadora, con el objetivo de superar la actual rigidez de la educación tradicional y adaptarse a las cambiantes necesidades de los estudiantes. Se destaca la importancia de la innovación educativa para promover un cambio significativo en la enseñanza-aprendizaje. El objetivo del estudio es indagar la transformación educativa hacia un aprendizaje colaborativo desde un enfoque socioconstructivista con el uso e-learning.
Collaborative learning is presented as a transformative alternative in current education, with the aim of overcoming the rigidity of traditional education and adapting to the changing needs of students. The importance of educational innovation to promote significant change in the teaching-learning process is highlighted. The objective of this study is to investigate the transformation of education towards innovation and collaborative learning from a socio-constructivist approach with the use of e-learning.
item.page.contenido
Keywords
item.page.tipo
article
item.page.isbn
item.page.paginacion
páginas 57-79
item.page.lugar
item.page.cita
Pérez, Carmen Rosalía. 2024. Transformando la educación: Innovación y aprendizaje colaborativo. Un enfoque socioconstructivista o Transforming education: Innovation and collaborative learning. A socioconstructivist approach. Orinoco Pensamiento y Praxis. Revista arbitrada de Investigación Social, Diversidad Cultural y Poder Popular (20): 57-79.
Collections
Endorsement
Review
Supplemented By
Referenced By
Creative Commons license
Except where otherwised noted, this item's license is described as openAccess

