Subjetividades infantiles, migración y escuela
Loading...
Date
Authors
Moscoso, María Fernanda
relationships.isAuthorOf2
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
FLACSO sede Ecuador
item.qr.title
item.qr.description
item.metrics.title
Altmetric
Dimensions
PlumX
Scopus
Abstract
Description
El trabajo se propone indagar los procesos socioculturales generados por la participación de un
grupo de niños sudamericanos en el trayecto migratorio familiar. Esto implica preguntarse por
los mecanismos a través de los cuales niños y niñas definen, interpretan y reinterpretan sus
identidades en el marco de la transformación de los escenarios de su socialización y, en específico,
el espacio escolar.
The purpose of this paper is to investigate those socio-cultural process generated by the participation of a group of sudamerican children in inmigratory family project. This involves asking questions about what kind of mechanisms are used by children to define, interpret and re-intepret their identities when their frames of socialization change, especially at school.
The purpose of this paper is to investigate those socio-cultural process generated by the participation of a group of sudamerican children in inmigratory family project. This involves asking questions about what kind of mechanisms are used by children to define, interpret and re-intepret their identities when their frames of socialization change, especially at school.
item.page.contenido
Keywords
item.page.tipo
article
item.page.isbn
item.page.paginacion
item.page.lugar
item.page.cita
Moscoso, María Fernanda. Subjetividades infantiles, migración y escuela (Temas) = Children’s subjectivity, migration and school. En: Íconos: revista de ciencias sociales, Quito: FLACSO sede Ecuador, (n.31, mayo 2008): pp. 131-144. ISSN: 1390-1249
